دسته‌ها
شال و روسری

خرید بازی کامپیوتر مشترک؛ معاف از هزینه ارسال چندباره پیامک

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران درباره مشکلات اخیر پیامک مبنی بر این که یک پیامک چند بار ارسال می شود گفت: اگر پیامک به علت اشکالات فنی چند بار ارسال شود فقط هزینه یک پیام از مشترک دریافت خواهد شد.

داود زارعیان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود : اما اگر مشترکی پیام خود را با فرض این که این پیام ارسال نشده است، چندین بار بفرستد، در آن زمان هزینه پیامک‌ ها را خود می ‌پردازد.

وی با رد این که ارسال مکرر پیامک ها به علت جبران خسارت مالی هفته های گذشته است گفت: مسلم است که شبکه به صورت خودکار این کار را انجام می‌ دهد.

زارعیان با بیان این که کل شبکه ارسال پیامک قطع شده بود گفت: عملیات سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری با فعالیت یک تیم فنی برای عادی کردن شبکه صورت گرفت و سیستمی روی شبکه در حال تعریف است که شبکه را با اختلال مواجه کرده است.

زارعیان در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا امکان دارد پیامک‌ های ارسال مشترکان در چند هفته گذشته از طریق سیستم و بعد از وصل شبکه‌ ارسال شوند، گفت: چنین موضوعی امکان ندارد زیرا پیامک ‌ها بعد از ارسال ، به مدت 12 و حداکثر 24 ساعت در شبکه برای ارسال ذخیره می ‌شوند.

وی افزود : فقط در یک صورت پیامکهای گذشته مجددا ارسال می شود و آن زمانی است که ارسال کننده پیام دوباره آن را بعد از وصل شدن سیستم پیامک ارسال کند یا گوشی تلفن همراه به علت ویروسی بودن ، خود ،آن پیام گذشته را ارسال کند.

وی درباره برخی اظهارات مبنی براینکه مخابرات برای جبران خسارت مالی خود در قبوض این دوره میزان تعرفه مکالمات و یا پیامک‌ ها را به نوعی افزایش خواهد داد گفت:به طور قطع هیچ افزایشی را نخواهیم داشت و هرگونه تغییر تعرفه‌ جز از طریق مجاری قانونی انجام نشده است و امکان‌ پذیر نیست.

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران درباره امکان پذیرنبودن استفاده از سیستم mms و gprs بعد از وصل ارسال پیامک گفت: امیدواریم این سرویس‌ ها نیز تا پایان این هفته وصل شود.

زارعیان درباره اختلال در آنتن ‌دهی شبکه تلفن همراه نیز گفت: طبیعی است که‌ وقتی برای مدتی در شبکه مشکل وجود داشته باشد، در راستای عادی و نرمال کردن مشکلات فنی و بازگرداندن شبکه به روال عادی، اختلالاتی در شبکه به ‌وجود آید.